19.10.11

Pieczemy jesienne ciasto.

Hej hej Sielankowe Przedszkolaki, wita Was Ruda Kitka. Moją miłością jest kuchcikowanie. Przez całe lato zbieram zapasy, żeby później przyrządzać z nich różne smakowite rzeczy.  Dostałam wspaniały przepis od mojego przyjaciela jeżyka Iglaczka i bardzo chciałabym abyście właśnie Wy sprawdzili czy wyjdzie z niego coś pysznego.
Wybrałam Sielankowo spośród innych przedszkoli, gdyż dowiedziałam się, że Wy też bardzo lubicie kuchcikować. Niestety nie mogłam do Was przyjechać, gdyż szykuję się do zimy, dlatego poprosiłam o pomoc Waszą ciocię Małgosię miłośniczkę wypieków. Pamiętajcie zawsze trzeba najpierw umyć ręce.

Oto składniki:
Ciekawe co Wam z tego wyjdzie.
-olej                               1 szkl
-jajka                             4 sztuki
-marchewka                  2 szklanki tartej marchewki (na grubo)
-mąka                            2 szklanki
-cukier                           1,5 szklanki
-cynamon                      2 łyżeczki
-proszek do pieczenia    2 łyżeczki
-soda                             1 łyżeczka
-sól                                szczypta
Jajka z cukrem wymieszajcie dodajcie do tego wszystkie suche składniki, potem olej i  na końcu dodajcie marchewkę.

Potrzebować będziecie jeszcze tortownicę lub blachę do ciasta, piekarnik.
Czas pieczenia 40-50 minut w temperaturze 180 stopni.
Do przepisu można dodać jeszcze rodzynki i orzechy, ale sami zrozumcie, mnie one chyba się bardziej przydadzą, W końcu nadchodzi zima.
Aha i jeszcze jedno zadanie
Sprawdźcie proszę, ile ważą poszczególne składniki.
POWODZENIA!!!

Taki trochę tajemniczy list dostała od Wiewiórki Rudej Kitki Ciocia Małgosia. Przyniosła go do grupy Starszaków razem z wymienionymi w nim składnikami. 




















Z pomocą Cioci Małgosi Starszaki mieszały, ukręcały, ubijały, przesypywały, chrupały i przelewały. Co im wyszło? Nie zgadniecie! PRZEPYSZNE CIASTO MARCHEWKOWE!